Qui és Patricia Martin i de què va Una de zombis

Patrícia Martín va néixer a Barcelona al maig del 68. Ha treballat molts anys en el sector editorial, li agrada molt llegir i és una fan absoluta dels zombis, tant de les pel·lícules com dels llibres i els blocs. Una de zombis és la seva primera novel·la.

De què va una de zombis

Guanyadora del Premi Ciutat de Badalona de novel.la juvenil, aquesta història està protagonitzada per un grup de nens i adolescents que s'enfronten a un atac zombi a la ciutat de Barcelona. Una revisió dels tòpics de les pel·lícules de zombis amb molt sentit de l'humor.

A la Biblioteca trobaràs

Una de zombis / Patricia Martín Pinillos. Estrella Polar, 2012

Per a saber més


129 comentarios:

  1. És un llibre que m'ha agradat força.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. a mi m'ha agradat molt sobretot perquè el llegies tu i ho feies molt bé

      Eliminar
    2. Sí és veritat per què t'endinses al personatge i ho interpretes de manera que ho entenguem millor i crec que si no ho haguéssim fet d'aquesta manera se'ns hauria fet més avorrit

      Eliminar
  2. A mi m'ha agradat molt, de l'1 al 10 li posaría un 9, ja que hi ha escenes una mica irealistes, però es molt interesan i molt intrigant.

    ResponderEliminar
  3. Laia, quan dius que és interessant, penses en algun tipus de públic en concret? A qui el recomanaries?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No penso en cap públic en concret, el recomanaria a persones de 10-14 anys. I encara més si el llegeixes tu!! I en el moment que va apareix el nom de Hans...

      Tu quina nota li posaries??

      Eliminar
  4. A mi m'ha agradat, i d'un 1 a un 10 li poso un 8 ja que a mi m'agraden més les novel·les com per exemple la trilogia dels jocs de la fam. Jo aquest llibre el recomanaria per la nostra edat potser més per grans que no més petits que nosaltres.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Paula, discrepo amb tu: vols dir que la temàtica dels zombies pot interessar a gent més gran? No sé si és la intenció de l'autora, però crec que és un bon llibre per a adolescents de 1r o 2n ESO. Com ho veus? Per què creus que gent més petita no se'l pot llegir?

      Eliminar
    2. Montse, jo estic amb la Paula crec que aquest llibre és millor per gent gran que de petita.

      Eliminar
    3. Guàrdia Ferrer, Kevy19 de mayo de 2014, 7:42

      Doncs jo no estic d'acord amb tu Lídia, jo crec que els llibres no tenen edat, no se si tu ho veus igual que jo?

      Eliminar
    4. Òndia Kevy, el comentari de "els llibres no tenen edat" m'encanta. Te l'agafo com eslògan d'alguna publicitat!

      Eliminar
    5. Per part, sí que estic d'acord amb tu, però per altre banda, aquest llibre el veig per gent més gran, no sé si tu penses el mateix.

      Eliminar
    6. Jo crec que aquest llibre ja esta bé per la nostre edat.
      No??

      Eliminar
    7. Jo penso que l'autora no ha posat aquest llibre per a nens i nenes més petits per què potser tindrien por dels zombies no?? Potser s'ha posat al lloc dels més petits i l'ha posat per la nostre edat, ja que l'autora sap que ja entenem que aquestes coses no existeixen...

      Eliminar
    8. Jo penso que l'autora no ha posat aquest llibre per a nens i nenes més petits per què potser tindrien por dels zombies no?? Potser s'ha posat al lloc dels més petits i l'ha posat per la nostre edat, ja que l'autora sap que ja entenem que aquestes coses no existeixen...

      Eliminar
    9. Sí, estic d'acord amb vosaltres, potser l'autora volia fer aquest llibre pensant amb gent de la nostre edat, però crec que és millor per gent gran, hi esteu d'acord?

      Eliminar
    10. Estic d'acord Lídia però no per gent massa gran, jo quan dic gran em refereixo a 15 anys, encara que també i pot haver algun adult que li pugui agradar.

      Eliminar
  5. El llibre "Una de zombies" m'ha agradat bastant, es de molta intriga, però m'ha desapassionat el final, l'esperava diferent. De 1 a 10 li poso un 9.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Totalment d'acord amb tu, Joan! A mi m'ha semblat un xic sobtat. Hi criticaries alguna cosa en concret del final? (sense desvetllar gaire la intriga, és clar!)

      Eliminar
    2. Tal i com s'acava el llibre et deixa amb una sensació de suspens, i això es la causa que m'ha desapassionat.

      Eliminar
  6. A mi personalment m'ha enganxat molt pel fet de que a mi m'encanten les novel•les i els llibres d'aventures. És irrealista i a l'hora interessant. Si t'agrada llegir contes en veu alta i hi poses humor... ja estàs trigant perquè t’agradarà segur. Jo li posaria un 9. Us el recomano si teniu entre 12 i 14 anys més o menys.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. M'agrada quan dius que és irreal! Veig que coincidim! A més, hi ha algun moment en què es fa difícil de creure que allò està passant. No sé si t'ha passat, però en més d'una ocasió, jo he pensat que no hauria pas reaccionat com la protagonista. Com ho veus?

      Eliminar
    2. És veritat tens tota la raó

      Eliminar
  7. A mi m'ha agradat molt aquest llibre, potser hi havien parts que eren irreals, però de fet el llibre ja ho és per si mateix. Recomano aquest llibre perquè no només hi han aventures amb zombis sinó que també veiem diferents caràcters i amistats. A part que també hi han algunes parts molt divertides i gracioses. Jo li posaria un 9'5.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ben vist! Per a mi, un dels punts forts del llibre és la germanor que es crea entre tota la colla, el sentiment de pertinença al grup que han creat... Creus que és una novel·la d'aprenentatge per part dels personatges?

      Eliminar
    2. oi tant! És una novel·la que al principi la amistat entre els dos germans no es gaire bona però a mesura que passa el temps floreix una amistat més intensa entre ells.

      Eliminar
  8. A mi m'ha agradat molt aquest llibre, perquè et deixava molta intriga el recomano per a nens de 11 i 14 anys mes o menys.
    Del 1 al 10 li poso un 9'8

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Òscar, què hi trobes a faltar per no haver donat un 10 al llibre?

      Eliminar
    2. A mi m'ha faltat que algunes parts del llibre haguessin sigut més realistes.

      Eliminar
    3. A mi també Carla.

      Eliminar
    4. a mi una mica més de tencat del llibre

      Eliminar
    5. Estic amb la Carla, penso que hauria de tenir escenes més realistes, i també hi ha llocs on l'acció acaba massa ràpid.

      Eliminar
    6. yo també estic d'acord amb la carla, bona observació

      Eliminar
    7. Jo crec que el que falta potser es que a algunes parts faltaria una mica més d'aventura, per exepmle quan es troben el zombi a la perruqueria potser no s'hauria d'haver acabat tant ràpid o que el veí s'aixeques de cop, en aquestes parts li falten suc.

      Eliminar
  9. Montse per què dius que t'ha agredat força? Què no t'ha agredat?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. M'agrada, Robert, que em plantegis una pregunta!! Això comença a estar viu!!! No m'ha acabat d'agradar perquè, en algun moment, he tingut la sensació que l'escriptora no treia tot el suc possible a la novel·la. Com ho veus? Ho comparteixes?

      Eliminar
    2. És veritat a vegades les coses interessants acabaven massa de pressa. Quina nota li posaries??

      Eliminar
    3. Sobre el comentari d'en Robert que les coses interessants acabaen massa de pressa, també hi estic d'acord. A més afegiria que altres escenes menys importants, l'autora hi dedica massa lletra.

      Eliminar
    4. Montse encara que diguis que no t'ha acabat d'agradar jo crec que has posat tot el teu talent.

      Eliminar
    5. Estic d'acord amb el comentari anònim! Potser a les parts menys importants s'enrollava més i a les parts menys importants li faltava suc.

      Eliminar
  10. A mi m'ha agradat el llibre, perquè era divertit, interesant i et deixava amb instriga. Del 1 al 10 li poso un 9,7.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Carla, et demano el mateix que a l'Òscar! Què li falta per tenir el 10??

      Eliminar
    2. Carla, com que dues persones més també parlen del mateix, proposo: què us sembla si en parlem responent només la primera intervenció sobre aquest tema? És la de l'Òscar!

      Eliminar
  11. a mi aquest llibre m'ha agradat ha estat divertit i m'ha deixat amb intriga sobretot m'ha cridat l'atenció la protegonista no ha deixat tirat tots aquells nens els ha ajudat i no els a deixat sols. yo sincerament no m'ha comensat agradant pero si entre mig m'ha comensat a agradat i fins i tot m'ha enganxat. es divertit interessant i m'ha deixat amb intriga de 1 al 10 li poso un 9,7 recomanaria per els nens de l'any de 11 a 14 anys.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Wijdane, em sembla molt interessant la reflexió que fas sobre el llibre. A mi, de vegades, també em passa: hi ha llibres que, al començament, no m'enamoren i, en canvi, al final, penso que són autèntiques joies. T'ha passat amb algun altre? Ens en recomanes algun de llibre?

      Eliminar
    2. Penso el mateix Wijdan:)

      Eliminar
    3. En realitat si pero no us el recomanaria!!:)

      Eliminar
    4. wijdan digues sense tenir por

      Eliminar
    5. si wiijdan! digues que potser hi haurà gent que se'l voldrà llegirç1 :)

      Eliminar
  12. Trobu que el llibre era molt divertit i irrealista, per això m'ha agradat força. Del 1 al 10 li poso un 8 ja que a mi m'agraden aquest tipus de llibres.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Quins aspectes són els que més t'han cridat l'atenció, Erola? T'ho demano perquè hi ha algun aspecte més irreal que, personalment, era el que feia trontollar l'interès...

      Eliminar
    2. El que m'ha cridat la atenció a estat que sempre es repetien les circumstancies; Sempre que es trobaven algú era més petit que ells, i el zombis els mataven massa ràpid. M'ha cridat molt la atenció que la noia penses en el seu "look" quan estava al supermercat i m'han quedat aquelles ganes de saber que passa al final de la històra, la qual no tenia un final gaire creïble. M'he quedat amb les ganes de saber com continuaria el llibre.

      Eliminar
  13. M'ha agaradat molt, tot i que és irrealista, es mereix un 9

    ResponderEliminar
  14. Ha estat molt bé, a mi m'ha agradat força, tot i la intriga i lo irrealista que era, m'ha enganxat. Si pogués triar una nota de l'1 al 10 li poso un 9 :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Oriol, quan dius que era irreal, vols dir que et deixava d'interessar per poc creïble?

      Eliminar
  15. olga serradell salada6 de mayo de 2014, 9:14

    m'ha agradat molt és un dels llibres mes xulos que m'he llegit a la meva vida ...i mireu que en porto (de llibres)! jo li poso un 9

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Olga, com que has llegit tant, ens en recomanes algun ara que s'acosta l'estiu?

      Eliminar
    2. olga serradell salada21 de mayo de 2014, 14:07

      si molts pero el meu preferit es robinson crusoe
      i l'illa del tresor

      Eliminar
  16. A mi m'ha agradat molt, i m'ha enganxat bastant. Es cert que hi ha escenes una mica irrealistes, però de l'1 al 10 li posaria un 9'5.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Lídia, et demano el mateix que l'Òscar i la Carla: què li falta per tenir un 10? Podem discutir-ho, si voleu, responent a la primera intervenció sobre aquest tema, és a dir, la de l'Òscar...

      Eliminar
  17. Jo crec que es un llibre que m'ha enganxat més.m'agradat es un llibre interesant, una mica d'acció i d'aventures.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. El fet que t'hagi enganxat té a veure amb la temàtica dels zombies? A què ho atribueixes, que aquest llibre t'hagi atrapat entre les seves pàgines?

      Eliminar
  18. Ami el llibre m'ha agradat molt, tot i que deixava intriga! Jo de l'1 al 10 li posaria un 9!;)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Quan dius que et deixava intriga, a què et refereixes?

      Eliminar
  19. Ha estat molt bé perque era un tema diferent als altres llibre que llegiem

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ibai, coneixes algun altre llibre sobre una temàtica similar? Ens en podries recomanar algun?

      Eliminar
    2. jo si peró sobre el tema de ciència ficció

      Eliminar
    3. Yvette, quin llibre recomanaries de ciència ficció?

      Eliminar
    4. dons... viaje al centro de la tierra, geronimo stilton i el viatge al regne de la fantasia I-II-III-..., un somni dins in mitjó,

      Eliminar
    5. tots son molt bons els llegeixo des de q era petita, a vegades
      <3 <3 <3 XD

      Eliminar
    6. estic d'acord amb l'yvette tots aquests llibres són de ciencia ficció

      Eliminar
  20. Jo en aquest llibre de l'1 al 10 li posaria un 9 perquè m'ha agradat molt pero no és ben bé el meu tipus de llibre. El recomanaria a qualsevol persona que tingui més de 10 anys. Espero llegir-ne un altre d'aquest tipus!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Laia jo crec que els llibres no tenen edat per això jo li recomanaria a qualsevol persona perquè a mi no és que em vingués de gust llegir un llibre de zombis però a mesura que l’anàvem llegint m'anava agradant més.

      Eliminar
    2. Jo estic amb tu Laia.

      Eliminar
    3. Mireia és cert que els llibres no tenen edat, però si aquest llibre li fas llegir en un nen de 6 o 7 anys potser li costaria una mica més d'entendre'l i per això el recomano a gent de més de 10 anys.

      Eliminar
  21. És un dels llibres que m'ha agradat més, és una mica irrealista ja que els zombies no existeixen. Però ha estat molt divertit pel fet de sigués a Barcelona i la Lídia només pensés en duxar-se, pentinar-se, la roba, etc.
    De l'1 al 10 li posaria un 9, no arriba al 10 perquè és irreal

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si, estic d'acord amb tu Romina.

      Eliminar
    2. jo no trobo q amb més ciencia fcció millor però estic amb tu lo de duxarse i tot això jo també i pensaria però no tat

      Eliminar
  22. A mi les aventures de ciència ficció ja m'agraden, però el final d'aquest llibre l'he trobat una mica avorrit. La història està molt bé perquè la Lídia i en "Mohamed" han tingut que madurar molt ràpid com si fossin els pares dels nens.

    ResponderEliminar
  23. Guàrdia Ferrer, Kevy16 de mayo de 2014, 7:10

    A mi, aquest llibre m'ha agradat molt i de nota li posaria un 7. Aquest llibre m'ha agradat perquè quan la Montse el llegia em va vindre al cap "el mecanoscrit del segon origen" que és un llibre que em va agradar molt.
    El que no m'ha agradat de "una de zombis" és el final, perquè el trobo massa obert.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jo també he trobat el final massa obert.

      Eliminar
    2. Kevy això del mecanoscrit del segon origen ho dius perquè es queden en Dídac i la Alba sols al mon, ho això semblava.
      Jo no li he vist molta semblança, perquè aquí hi havia zombis i i el mecanoscrit no!

      Eliminar
  24. És un dels llibres que m'ha agradat més, és una mica incrible ja que els zombies no existeixen.
    De l'1 al 10 li posaria un 10, li poso un 10 perque m'ha agradat molt.

    ResponderEliminar
  25. Jo li posaria un 9, perquè m'ha agradat que fos mig realista i mig irrealista.

    ResponderEliminar
  26. m'ha agradat molt jo li poso un 10 és dels millors llibres que m'he llegit enserio

    ResponderEliminar
  27. A mi també m'ha agradat però el final una mica massa obert per el meu gust poro de totes formes hi posara un 10 sobre 10

    ResponderEliminar
  28. A mi m'ha agradat molt perquè jo m'he posat a la pell de la Lídia i m'imaginava com sobrevivia. Jo li poso un 10! Jo crec que si ens haguessin fet llegir el llibre sòls no ens hagués agradat tant perquè la Montse li ha posat més vida al llibre tal i com llegia, amb molt d’entusiasme.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estic d'acord amb tu.

      Eliminar
    2. Estic d'acord amb les dues (Mireia i Lídia), la Montse llegeix molt bé!!

      Eliminar
    3. jo penso el mateix que tu mireia que si en ages fet llegir a nosaltres no en ages agradat tant la montse i fica molt sentiment!!!

      Eliminar
    4. Jo també ho crec!

      Eliminar
    5. Jo si el tingues de llegir-lo jo,no l'hauria llegit. Perquè encara que sigui un llibre que no ens agradi la Montse llegeix tan bé què fa que sigui dibertit

      Eliminar
  29. A mi també em passa això que diu la Mireia. Quan la història aconsegueix que em posi a la pell del protagonista, vol dir que m'ha agradat molt.

    ResponderEliminar
  30. Jo crec, que aquest llibre esta molt bé, jo li possaria un 9 pel tema i per el seu tipus de texts.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Que vols dir amb els tipus dee texts?¿?¿?¿

      Eliminar
  31. Montse responc a la pregunta que em vas fer. Si que el veig per més grans que per més petits, perquè a part de la aventura que passa la protagonista amb el zombies també hi ha altres coses en el que els petits no entendrien i sels faria estrany, perquè no ho entendrien.
    I si em permets et fare una pregunta:
    Tú creus que es per gent més gran ho més petita?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jo crec que es per gent de la nostre edat o una mica més grans, però tot i així per nens de 10 anys també esta bé.

      Eliminar
    2. Jo trobo que aquest llibre si el llegeix gent de uns 7 o 8 anys, potser no l'entenen tan com la gent de 10 anys cap amunt, els llibres no tenen edad, peró no pots fer llegir un llibre com aquest a nens de 5 anys perquè no els i agradaria i no entendrien moltes coses.

      Eliminar
    3. Estic d'acord amb tu Erola, perquè a un nen de 5 anys li llegeixes aquest llibre i agafa por!!! Per els zombis...

      Eliminar
  32. Aquest llibre m'ha agradat molt per què t'ensenya a com comportar-se en el moment que no tens els teus pares, ni les persones que més estimes al teu costat... crec que és un llibre que et dóna una lecció per què donis més valor a les coses i a les persones que tens al teu costat.
    De l'1 al 10 li poso un 9.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Penso el mateix que tu Stella! Jo li posaria un 9'5.

      Eliminar
    2. Stella, estic molt d'acord amb tu. Tens molta raó en això de que t'ensenya a comportar-te en el moment que no tens els teus pares. De fet jo en el seu lloc no se que faria...

      Eliminar
    3. Lídia, estic molt d'acord amb tu. Jo en el seu cas tampoc sabria que fer n'hi tampoc com reaccionar.

      Eliminar
  33. jo crec que esta be per la nostre edat i una mica més grans. a mi el final no ma agradat masa.

    ResponderEliminar
  34. M'ha agradat molt aquest llibre, es molt divertit i la Montse l'expressava molt bé i encara ha set mes divertit. M'ha sorprès que la Laia penses en dutxar-se, en pentinar-se.... quan els zombis els perseguien. De l'1 al 10 jo li poso un 9, perquè el final es massa obert i m'agradaria saber que passa amb els nens , si troben als pares...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Paula, estic d'acord amb tu, però la protagonista és diu Lídia, no Laia, no?

      Eliminar
    2. Estic d'acord aquest llibre jo crec que també a agradat més perquè el llegia la Montse!

      Eliminar
    3. La història era molt divertida, però la Montse també hi va fer molt!!! Sobretot en el cas de: "Hansel i Gretel..."

      Eliminar
    4. En això den Hans va fer molta gracia. Inclòs quan ens ho explicava.

      Eliminar
  35. Aquest llibre m'ha agradat molt, es divertit i enganxa molt. Al final et cedés pensan que pot pasar. De l'1 al 10 li poso un 10!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. et dono la raó la Mar! Estic molt d'acord!

      Eliminar
    2. Jo personalment penso que el final és massa obert per el meu gust, així que discrepo una mica amb tu Mar!
      Però és veritat que és molt divertit i enganxa molt.

      Eliminar
  36. A mi el final tampoc m'ha agradat. Estic d'acord amb tu Izan!

    ResponderEliminar
  37. Trobu que tindria que canviar el final, la autora, no era gaire convincent! (ja portem 101 missatges contant aquest!)

    ResponderEliminar
  38. Hauria de haver una segona part del llibre perquè l'autora ha deixat el final mig penjat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estic d'acord amb tu. M'ha deixat intriga, i m'agradaria que i fos la continuació.

      Eliminar
  39. Però d'aquest llibre no tot són queixes també hi ha coses bones com per exemple (per el meu gust!): quan li volien posà "bob esponga" al nen petit

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sii Noèlia això de que el llibre no tot són quixes és cert!!

      Eliminar
    2. es veritat jajaj
      i lo de bob esponga pobre nen!!!
      jajajajajjaja

      Eliminar
    3. Ayudarnos a mis compañeros y ami porfavor mirar abajo.

      Eliminar
  40. Algú em pot fer un gran resum del llibre, amb personatges, llocs, etc.? Si us plau es molt important:) Gràcies Ràpid si us plau:'(

    ResponderEliminar
  41. Holaa:') Em passa el mateix que l'anonim de sobre:'( tinc un treball d'aqui molt pooooooooooc i necesitu la vostre ayuda. Si algu pogués resumir-me molt bee aquest gran llibre m'ajudaria molt:) Si us plau necessitu tots els personatges, llocs, que passa, ón... Raaaaaaapid:*

    ResponderEliminar
  42. OLA! YO TENER EL MISMO PROBLEMA QUE LOS ANONMOS QUE TENGO ENCIMA PORFAVOR AYUDARNOS:'(

    ResponderEliminar
  43. Hi! I have the same problem as my peers, I have a little work here and I need your help, please help is very important and urgent. We would greatly appreciate it ...

    ResponderEliminar